Beoordelingen

9,1 op basis van 539 beoordelingen

John Belmer

Snelle & nette service

Tiemen Bos

Waar het goed begon, houd ik nu een beetje een nare nasmaak aan over.

Ik heb een Polestar aan de andere kant van het land gekocht. Deze auto had een probleem met de parkeersensoren. Daarmee ben ik in overleg met de verkoper naar Ton van Kuyk gegaan. Dichterbij, en servicepunt. De auto moest ook onderhoud hebben en hiervoor een afspraak gemaakt

De sensor bleek kapot en na contact tussen TvK en de verkoper werd de goedkeuring gegeven de sensor gewoon hier in Hoorn te laten maken. Toen ik erover belde bleek de afspraak voor het onderhoud gecombineerd te zijn met het repareren van de sensor door de planners bij TvK. Prima meegedacht met mij dacht ik. De reparatie zou ongeveer 3 uur duren dus ik had mijn laptop mee met de verwachting dat ik even zou werken, wachtende op de reparatie.

Ik kwam de ochtend aan en meldde 3 dingen die mij opvielen aan de auto: De 12v accu bleek steeds te worden bijgeladen als de auto aan de laadpaal stond. Uit eerdere ervaringen met elektrische auto’s vermoedde ik direct een slechte 12v accu. Piepende ramen achter en een zingend geluid voornamelijk van achter komend tussen de 40/50 kmpu.

Na ongeveer een uur kwam de service manager langs met de mededeling dat het onderhoud uitgevoerd was en ik voor de andere punten een andere afspraak moest gaan maken. Er moesten namelijk 2 aandrijfassen en raamrubbers vervangen worden en daar hadden ze nu geen tijd voor. Ik begreep er in eerste instantie vrij weinig van, want ik was daar voor een het vervangen van de sensor i.c.m. onderhoud en had op zijn minst eerst een gesprek verwacht waarin we mijn andere opmerkingen zouden bespreken alvorens over te gaan tot ook maar enig gesprek over het vervolg. Er was, zo werd mij duidelijk gemaakt, niet goed gepland waardoor ook de reparatie van de sensor niet meer mogelijk was. Vond ik erg vreemd en dat heb ik dan ook besproken, daar ik specifiek een afspraak gemaakt had waar ik zelfs nog een keer extra voor gebeld heb om te verifieren.

De aanname bleek er te zijn dat de auto nog garantie had (is niet zo). Nadat dit opgehelderd was werd mij door een andere medewerker aangeboden een leenauto mee te nemen en aan het einde van de dag de auto met gerepareerde parkeersensor en uitgevoerd onderhoud weer op te halen.

De auto heb ik die middag weer opgehaald waarbij mij medegedeeld werd dat de 12v accu inderdaad slecht was en vervangen is en ik een offerte zou krijgen voor de aandrijfassen. Het advies was overigens om er nog niks aan te doen want er zit wat speling maar niet heel dramatisch. Je hoort alleen getik bij lage snelheid en maximale stuuruitslag en het gezoem van de motor was normaal. De 1 deed het meer dan de ander werd mij verteld en het vervangen ervan zou erg duur worden en weinig oplossen. De raamrubbers waren gesmeerd en zo bespraken we, vervangen was niet nodig.

Tot ik ongeveer een maand later een factuur krijg voor alleen het onderhoud. (de factuur voor de sensoren ging sowieso direct naar de verkoper) en een offerte van meer dan 10.000 euro voor 2 aandrijfassen, een elektromotor achter, een 12v accu, raamrubbers en ruitenwissers. De 12v accu was al vervangen was mij gezegd tijdens de werkzaamheden (en had ik derhalve dus op de factuur verwacht), de raamrubbers zouden we niet doen, de elektromotor ook niet en over de ruitenwissers hebben we het helemaal niet gehad.

Toen ik ze er vervolgens op attendeerde dat ik volgens mijn informatie wel al een 12v accu had gehad kreeg ik daar nog een factuur voor waar ook nog even de leenauto bij gezet is (die mij die dag aangeboden werd en er over eventuele extra kosten niets gezegd is).

Alles bij elkaar genomen moet ik constateren dat er slecht gecommuniceerd wordt (onderling en met mij), er aannames gedaan worden, fouten in de factuur (die ik zelf moet melden in mijn nadeel) en het nare gevoel niet weggenomen wordt, laat staan een geste als het crediteren van de leenauto, waar zoals gezegd niets over kosten genoemd is ter plekke. Doe je voordeel met mijn ervaring zou ik zeggen, ik overweeg het onderhoud en eventuele reparaties elders te doen als het zo moet.

Martin Kleverlaan

Onze vestigingen

Zweden in Noord-Holland