Volvo productwijzigingen

Sneller opladen, range verbeteringen, nieuwe kleuren en nieuwe uitvoeringen. Vanaf heden zijn al onze nieuw te bestellen modellen voorzien van allerlei updates. Meer weten? Lees snel verder door alle Volvo productwijzigingen.

Alle Volvo productwijzigingen op een rij

Veel wijzigingen hebben betrekking op alle modellen. Ook zijn er aantal model specifieke wijzigingen. We nemen ze allemaal door.

Sneller opladen Plug-in Hybrid modellen

We zien een grote toename in de populairiteit van Plug-in Hybrid modellen. Naast dat onlangs de “Long Range” Plug-in Hybrids zijn geintroduceerd, is er nu ook doorontwikkeld op het gebied van laadsnelheden. Tot voor kort waren we gewend Plug-in Hybrid modellen op te laten met 1 fase snelheden van 3,7kw waardoor minimale laadtijden rond de 5 uur lagen. Per heden zijn de meeste nieuw te bestellen Plug-in Hybrid modellen (m.u.v. de XC40 Plug-in Hybrid) op te laden met 2 fase snelheden van 6,4 kw waardoor de minimale laadtijd is verlaagd naar 3 uur.

Nieuwe kleuren en een nieuwe uitvoeringen

Met ingang van het huidige modeljaar, maken we kennis met een nieuwe kleur; Vapour Grey.

Naast een nieuwe kleur maken we op de Volvo V60 kennis met een nieuwe, gelimiteerde uitvoering; de Volvo V60 Essential Edition. Een geweldige complete uitvoering met een messcherpe vanafprijs van € 43.995, inclusief metallic lak. Verder is de Essential Edition standaard voorzien van 17” lichtmetalen velgen, LED koplampen, Dual Zone ECC, Google Infotainment met Google Maps en 4 jaar data, Park Assist voor en achter, afgemaakt met een parkeercamera.

De naam zegt het al, de essentiële zaken zijn standaard. Uiteraard zijn er uitbreidingen mogelijk zoals het Climate Pack en het populaire Driver Assist Pack. De Essential uitvoering wordt geleverd als B3 motor voorzien van een 7-traps automaat. Met bovenstaande uitrusting en vanafprijs is de V60 Essential Edition absoluut met afstand de meeste complete en scherp geprijsde auto in zijn segment.

Volvo Productwijzigingen, technische aanpassingen elektrische modellen

De elektrische Volvo C40 en XC40 zijn al sinds hun introductie zeer populaire modellen. Inmiddels zijn deze modellen bestelbaar i.c.m. grote technische wijzigingen. Zo zijn er nieuwe, door Volvo ontwikkelde elektromotoren en is de aandrijving bij de single motor variant verplaatst naar de achterkant.

Ook is de batterijcapaciteit vergroot en kennen we een totaal nieuwe uitvoering, de Single Motor Extended Range. Deze wijzigingen maken een WLTP range mogelijk tot 534 km. Ondanks de grotere batterij is de oplaadtijd afgenomen, door een vergrootte maximale laadcapaciteit van 200kw.

Onze nieuwe elektromotoren leveren meer koppel en meer vermogen. Onder andere hierdoor is gekozen om achterwielaandrijving toe te gaan passen. Door deze keuze is er meer koppel over te brengen omdat achterwielaandrijving hier in basis beter mee om kan gaan.

Volvo productwijzigingen

Naast de single motor is er een Twin Motor leverbaar met vierwielaandrijving. Deze variant wordt per heden voorzien van een asynchrone aandrijflijn. Dit betekend in de praktijk dat de vooras alleen actief is wanneer er veel vermogen gevraagd wordt door de bestuurder. Een voordeel van deze keuze is minder verlies, meer tractie en een lager verbruik. Deze nieuwe samenstelling levert 245pk op de achteras (was 204pk) en 163pk op de vooras (was 204pk). Het koppel wat de achteras voor zijn rekening neemt is 420Nm. Gecombineerd hebben we een vermogen van 408pk en 670Nm wat zorgt voor geweldige prestaties.

Waarom achterwielaandrijving?

Een Volvo is altijd ontworpen voor een zeer hoog veiligheidsniveau, onafhankelijk van de aangedreven wielen (voorwielen, achterwielen of vierwielaandrijving).

Het technische ontwerp van een volledig elektrische auto geeft een andere gewichtsverdeling (in vergelijking met een traditionele auto met brandstofmotor). Er is geen zwaar motorblok aanwezig op de vooras en de accu’s in de bodem geven een zeer gebalanceerde gewichtsverdeling en laag zwaartepunt. Het hoge koppel van de elektromotor op de vooras geeft mogelijk ‘torque steer’ bij gelijktijdig accelereren en sturen. Hierdoor zijn er voordelen aan het scheiden van de stuurinrichting en aandrijving bij een tweewielaangedreven EV (sturen op de vooras en aandrijving op de achteras).

Door gebruik te maken van de achterwielen voor de aandrijving wordt de auto dynamischer om te rijden. Er kan scherper ingestuurd worden in bochten en er is een sportievere, communicatievere rijervaring met minder onderstuur. Achterwielaandrijving verbetert ook de tractie, waardoor accelereren en zware lasten trekken gemakkelijker wordt.

Voorwielaandrijving biedt ook voordelen in het ontwerp, zoals de stabiliteit en voorspelbare ’handling’ van het voertuig. Echter, met de geavanceerde elektronische stabiliteitsprogramma’s van nu en de gebalanceerde gewichtsverdeling van een EV, maken dat achterwielaandrijving net zo veilig is als voorwielaandrijving, maar dan wel met meer dynamiek en een geraffineerdere rijervaring.

Volvo Productwijzigingen

Voor meer informatie bent u natuurlijk van harte welkom in een van onze showrooms. We komen graag met u in contact.

Meer recent nieuws

XC90 vs EX90

Wordt het de EX90 of toch de XC90?Onderhuids zijn de verschillen groot. Bij welke Volvo swipe jij naar rechts voor een grote GO?
Verder lezen
xc90 vs ex90

Volvo Service Plan

Een perfect onderhouden Volvo? Beheer je onderhoudskosten met het Volvo Service Plan. Je betaalt vooraf een vaste totaalprijs voor onderhoud.
Verder lezen

Volvo EC40 en Volvo EX40. Nieuwe modelnamen.

Nieuwe modelnamen: Volvo EC40 en Volvo EX40. Ook deze modellen sluiten nu naadloos aan op de andere volledig elektrische modellen.
Verder lezen
Volvo EC40 en Volvo EX40